که از سرواژه های عبارت Hill-start Assist Control "کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب (سربالایی)" گرفته شده است، به راننده کمک می کند تا زمانی که در یک سراشیبی متوقف است و قصد دارد شروع به حرکت به سمت بالا کند، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری شود.
نحوه عملکرد این سیستم در خودورهای مختلف متفاوت بوده و در ابتدا با 3 ساختار مختلف و عملکرد واحد توسط خودروسازان پیشرو عرضه شد، اما امروزه به لحاظ فنی و به طور کلی به دو مدل اصلی تقسیم می گردد.
در برخی خودروهای مجهز به این سیستم در صورت فعال بودن، پس از سکون کامل وقتی توقف از زمان مشخصی بیشتر شود سیستم بصورت اتوماتیک خودرو را خاموش کرده (به حالت آماده باش در می آورد) و با فشرده شدن پدال گاز بلافاصله خودرو روشن می شود و شروع به حرکت می کند.
در واقع سیستم فوق نوع پیشرفته ی ترمز پارک الکترونیکی ست که با به خدمت گیری واحد ABS و ESP در کنترل حرکت خودرو به کمک راننده می آید و موجب سهولت عملکرد راننده در شرایط ذکر شده می گردد.
اتو هلد در خودرو های امروز نیاز به نیم کلاچ کردن در سربالایی را مرتفع ساخته و یکی از سیستم های محبوب و کارآمد به شمار می رود. با وجود این سیستم کنترل راننده بر حرکت خودرو در سطوح شیبدار به میزان قابل توجهی ارتقاع یافته و همین امر موجب کاهش وقوع حادثه و بروز خسارت در چنین شرایطی شده است.